Suplement full 25 de maig de 2025

Suplement full 25 de maig de 2025
Suplement full 27 d'abril 2025

Avui, DIUMENGE VI DE PASQUA, dissabte vinent a les 8 del vespre, missa dominical. 

PREGUEM . . .

• EN LES MISSES D’AQUEST MES PREGAREM:

  • Dissabte 3 de maig: Jaume Torrentà
    Diumenge 10 de maig: Antònia Morell i Joan Gómez
    Dissabte 17 de maig: Josep Planas i Mn. Frederic
  • Dissabte 24 de maig: Dolors Bosch
    Dissabte 31 de maig: Família Vita-Vilaplana.

El proper diumenge dia 25 de maig, a les 12 del migdia, rebran la comunió per primera vegada 7 nois de la nostra parròquia. Ens alegrem i preguem per ells!!! Que Déu ens acompanyi sempre!

  • CONSELL PARROQUIAL

El proper dimecres 28 de maig, a les 8 del vespre tindrem el consell parroquial. Serà un moment per fer una valoració del curs, i per comentar l’estat de situació de les obres de la paret del cementiri i de les esquerdes de l’Església. També de la situació de la rectoria. Mirem com afrontem el nou curs.

• CAMINS D’ESPERANÇ

  • PAPA LLEÓ XIV. HOMILIA INICI DE PONTIFICAT

“No es tracta mai de capturar els altres amb la submissió, amb la propaganda religiosa o amb els mitjans del poder, sinó que es tracta sempre i només d’estimar com ho va fer Jesús”
“En el nostre temps, veiem encara massa discòrdia, massa ferides causades pel odi, la violència, els prejudicis, la por a allò diferent, per un paradigma econòmic que explota els recursos de la terra i margina els més pobres”.

  • LA TEVA PARAULA

Vull, Senyor, fer de la teva Paraula un camí per a la meva vida; vull estimar la teva voluntat de tot cor.
Vull ser deixeble teu i posar-me a la teva escolta cada dia; vull fer de la teva Paraula la norma que em guií, pas a pas.
La teva Paraula de veritat il·lumina els meus passos pel sender; en la teva Paraula he posat la meva esperança dia i nit; amb tot el cor vull obstinar a complir la teva voluntat i que els meus camins siguin sempre els teus camins.
Ensenya’m saviesa i aprendré a ser lliure i feliç; ensenya-me’n prudència i aprendré a situar-me en la vida; ensenya’m els secrets del teu cor de Pare i aprendre a viure des de la profunditat de la meva existència.
Jo estimo la vostra Paraula i frueixo en sentir-me en comunió amb tu; jo espero la teva Paraula i ella és resposta a les meves preguntes; jo compleixo la teva Paraula i ella em dóna força com ningú; jo crec en la teva paraula i ella alimenta la meva pobra fe.
La teva Paraula ens ensenya a estimar la veritat i rebutjar la mentida; la teva Paraula ens ensenya a estimar fins a les últimes conseqüències; la teva Paraula ens ensenya a mantenir el cor lliure i solidari; les teves paraules ens ensenyen a buscar la justícia entre els pobles.
Mantingues el nostre cor ferm en el projecte de la teva Paraula; que la teva Paraula sigui sempre l’alegria del nostre cor; que ens inclinem sempre a guardar els teus manaments; i que busquem en els manaments el camí de la salvació.

  • FER CAS DE LA PARAULA…

És sempre des de l’amor a Jesús que fem cas de la seva Paraula. Això és la Pasqua. La seva vida, la seva acció, la seva Paraula… viscuda i entesa a la llum de la Pasqua. És el que ens uneix com a cristians. És el que ens fa ser comunitat. Església de Jesús enmig de cada realitat personal que hom viu i estima. El Crist ressuscitat de Pasqua és el lloc de trobada amb Déu. És el mitjancer i el pontífex que ens fa albirar una nova relació entre les persones i Déu. I es gràcies a l’acció de l’Esperit que entenen el que som i fem. És l’experiència que es va gestant en el silenci del temps. Son les petites coses quotidianes que ens dona la fidelitat al seu amor. És la tendresa que resisteix al pas del temps. És el perdó que no es casa d’obrir els braços a acollir a tothom.

És no deixar-nos portar per la foscor de tant moments de la vida, i albirar una esperança que ens fa alçar-nos cada nou matí, i seguir caminant junts.

És viure del que ell ens va ensenyar en la seva Paraula: amb els peus a terra i el cor en l’Evangeli. És creure que cada gest de bondat és una nova oportunitat que val la pena d’aprofitat per a ser millor persona en cada moment de la nostra historia personal. És trobar-nos sempre amb ell, amb el ressuscitat. És el camí en el qual s’esdevé trobadís en la nostra vida. Perquè Jesús no necessitat convèncer, sinó només estar. Només des de la Paraula que dona sentit a la vida podem entendre el seu missatge. No necessitem aplaudiments per fer el bé, per estimar, per compartir la vida, només deixar-nos guiar pel seu Esperit.

La seva Paraula només troba l’autèntic sentit en la Pasqua. Quan ens fa comprendre que la seva proposta és sempre quelcom de ser menys actius a fer que a ser; més oberts a Déu i als altres; més humans en les relacions. Per trencar murs i construir ponts. Per restar enmig nostre amb un signe d’apropament i no de llunyania. I sempre fent camí. Al costat de la vida de les persones. Al costat del “goig i l’esperança”; des de la fragilitat de la vida humana, amb febleses i falliments; en definitiva des de la nostra pròpia humanitat que esdevé fraternitat només per l’acció de l’Esperit del Crist ressuscitat en cada persona!

La motivació ultima de la nostra existència cristiana no és restar tancats en el propi egoisme, sinó sortir cap enfora, integrar i cuidar la vida de les persones. Aquests són els eixos de l’experiència del Crist ressuscitat. I fer-ho des de la proximitat. Fer-ho des de la fragilitat de la pròpia vida. Fer-ho des de la simplicitat i senzillesa. Fer-ho des de confiança posada només en Déu, que fa camí enmig nostre; malgrat que sovint no som capaços de reconèixerlo. És posar-se les sabates de l’altre per mirar de comprendre’l, no des de la superioritat sinó des de l’empatia. Es escoltar raons i establir el diàleg que faci possible uns nexes d’unió i de col·laboració. Com bé ens deia el papa Francesc: “el temps es superior a l’espai; la unitat es superior al conflicte; la realitat preval a la idea i que el tot és més que la suma de les parts”. Aquesta és la manera d’entendre la Paraula, que ens dona vida.

Mn. Jordi Reixach i Masachs
Girona, 25 de maig de 2025

Full Parroquial 25 de maig de 2025

BISBAT DE GIRONA

Suplement full 25 de maig de 2025

Imprès.SHALOM/Girona, 22 de maig de 2025