Suplement full 16 d’agost 2020

CELEBRACIONS

Avui, DIUMENGE XX DE DURANT L’ANY, celebrarem l’Eucaristia, a les 9.
Dissabte vinent, a les 8 de la tarda, missa dominical.

PREGUEM . . .

• EN LES MISSES D’AQUESTA SETMANA PREGAREM:

DIUMENGE: Vilagran-Moner
DILLUNS: Pujol-Tarrés
DIVENDRES: ànimes
DISSABTE:                                                      Ginesta-de Puig
Diumenge: Félix Ibáñez

INFORMACIÓ

• PÀGINA WEB DE LA PARRÒQUIA

Entreu a la pàgina www.palausacosta.cat, hi trobareu tota la informació de la parròquia.

• DATAFON

Donat que cada vegada s’imposa l’ús de la targeta bancària per evitar el contacte amb papers i monedes, la parròquia ha adquirit un DATAFON per tal que els que ho desitgeu podeu fer la vostra aportació al seu sosteniment a través d’aquest nou mitjà.

El seu funcionament és molt fàcil, s’indica la quantitat de donatiu que hi ha la pantalla que es volfer i col·locant la targeta bancaria sobre es realitza l’operació, sense necessitat de pin.

“LAUDATO SI'” EN 100 CITES. L’ENCÍCLICA ECOLÒGICA DE FRANCESC (continuació)

III. L’arrel humana de la crisi ecològica

– Les autoritats tenen el dret i la responsabilitat de prendre mesures de clar i ferm suport als petits productors i a la varietat productiva. Perquè hi hagi una llibertat econòmica de la qual tots efectivament es beneficiïn, a vegades pot ser necessari posar límits als qui tenen majors recursos i poder financer. (129)

– El Catecisme ensenya que (…) «és contrari a la dignitat humana fer sofrir inútilment els animals i sacrificar sense necessitat llurs vides».[1] Tot ús i experimentació «exigeix un respecte religiós de la integritat de la creació». (130)

– No és possible frenar la creativitat humana. (…) Al mateix temps, no poden deixar de replantejar-se els objectius, els efectes, el context i els límits ètics d’aquesta activitat humana que és una forma de poder amb alts riscs. (131)

– És difícil emetre un judici general sobre els desenvolupaments de transgènics, vegetals o animals, mèdics o agropecuaris, ja que poden ser molt diversos entre ells i requerir distintes consideracions. (133)

IV. Una ecologia integral

– No hi ha dues crisis separades, una d’ambiental i una altra de social, sinó una sola i complexa crisi sòcio-ambiental. Les trajectòries per a la solució requereixen una aproximació integral per a combatre la pobresa, per a retornar la dignitat als exclosos i simultàniament per a protegir la natura. (139)
– Juntament amb el patrimoni natural, hi ha un patrimoni històric, artístic i cultural, igualment amenaçat. És part de la identitat comuna d’un lloc i una base per a construir una ciutat habitable. (143)
– La desaparició d’una cultura pot ser tant o més greu que la desaparició d’una espècie animal o vegetal. La imposició d’un estil hegemònic de vida lligat a un mode de producció pot ser tan danyosa com l’alteració dels ecosistemes. (145)

  imprès.SHALOM/Girona-  14/08/2020

LA PARRÒQUIA DE PALAU-SACOSTA

BISBAT DE GIRONA

Suplement full 16 d’agost 2020