Suplement full 12 d’abril 2026

Suplement full 5 d’abril 2026

Avui, DIUMENGE II DE PASQUA

PREGUEM . . .

  • EN LES MISSES D’AQUEST MES PREGAREM:

Dissabte 4 d’abril : Maruja Sánchez.
Dissabte 11 d’abril: Antònia Morell i Joan Gómez.
Dissabte 18 d’abril: Josep Planas (Aniversari).
Dissabte 25 d’abril: Família Vita-Vilaplana i Mn. Frederic.

  • DIA DEL SEMINARI 22 DE MARÇ DE 2026

Les col·lectes d’aquell dia, pel seminari van de ser: sant Josep, 1.814,22€; sant Pau, 287,56€; Palau-sacosta 231,10€, Vilaroja, 37,50€; Quart, 124,06€. Moltes gràcies per la vostra col·laboració!


Senyor Jesús,
tu que portes la pau als cors
i dius “no tingueu por”,
vine a mi en els moments d’angoixa
i calma el meu interior inquiet.

Allunya de mi la por
que em paralitza i em fa dubtar,
i omple’m de la teva pau profunda.

Ajuda’m a confiar en tu
quan no entenc el que passa,
i a descansar en la teva presència.

Dona’m serenor
enmig de les dificultats,
llum en els moments foscos
i esperança quan tot sembla difícil.

Que la teva pau
m’acompanyi sempre
i em doni força per viure sense por,
amb fe i amb amor.
Amén.


“ El món no comença ni ha començat amb nosaltres, sinó que tot allò que és orgànic té una naixença, una esdevinença i una creixença; de manera que molt abans que nosaltres hi fóssim ja hi havia hagut un món i encara un altre abans que aquell”

Stefan Zweig, missatges d’un món oblidat.


  • PORTES TANCADES…

La pau que es fa present La por ens paralitza. Ens bloqueja el cor, els sentits; moltes vegades no és un lloc físic, sinó un espai: el cor tancat a estimar; a viure amb desconfiança vers l’altre, la gent, el món. La por és un sentiment molt present en la vida humana, i també apareix en l’Evangeli. Tot i això, el missatge de Jesús no és fomenta mai amb la por, sinó que ens proposa de superar-la. Al llarg dels seus ensenyaments, Jesús ens convida constantment a confiar en Déu; i a no tenir por davant les dificultats que trobem en el camí de la vida. Els canvis sovint provoquen por, perquè trenquen la rutina i generen incertesa. Jesús ens convida a acceptar el canvi i a confiar en el camí que Déu proposa. Això implica deixar enrere la por i obrir-se.

A l’Evangeli ens Jesús en ensenya que la por no desapareix mai del tot, però es transforma. Gràcies a la fe, l’amor i la confiança en Déu, les persones poden viure amb esperança i sense deixar-se dominar per la por.

En molts moments de la vida, les persones senten por davant el patiment, el fracàs o la incertesa. L’Evangeli mostra que els deixebles també experimentaven aquestes emocions. Tot i això, Jesús els recorda que la fe és la què ens pot donar força per afrontar qualsevol situació. Ell ens anima a creure en Déu i a no deixar-se dominar per les inseguretats. Així, la confiança es converteix en l’eina principal per viure amb serenitat i esperança. La por no desapareix completament, però ja no té l’última paraula. Jesús no nega l’existència de la por, però sí que promou el coratge per afrontar-la.

I en aquest temps de Pasqua més que mai ens demana que deixem de banda les nostres por per acollir la seva presència de ressuscitat enmig nostre. Jesús es fa present, no necessita que s’obrin les portes; entra igualment i porta pau, consol i confiança. Sense retrets. Simplement ve a la vida de les persones. Encara que molt sovint tinguem por, hi hagi bloquejos o moments foscos en la vida; la presència de Jesús transforma aquesta situació, li dona un gir, una manera nova d’entendre la vida i les relacions. Ell es fa proper, acompanya. És posa al mig, al centre de les nostres vides. És un presència que porta pau, porta benestar i confiança. Ell és esperança davant les situacions de difícils que ens podem trobar, davant els tancaments i les pors.

Un dels missatges de Jesús és que l’amor és més fort que la por. Ens ensenya que Déu estima totes les persones i que aquest amor dona seguretat. Quan una persona se sent estimada, la por disminueix. Per això, viure amb amor i confiança és clau per superar les inseguretats. La por i la fe sovint es presenten com a oposades. Quan la fe és forta, la por es fa més petita. Jesús convida avui a reforçar aquesta fe per poder viure amb valentia. No es tracta de no tenir mai por, sinó de no deixar que aquesta no controli la nostre vida, els nostres esdeveniments. Davant la por, Jesús ofereix la pau. Aquesta pau no depèn de les circumstàncies externes, sinó d’una confiança profunda. La pau és un regal que ajuda a viure sense angoixa i amb serenitat per vèncer la por.

Mn. Jordi Reixach i Masachs
Girona, 12 d’abril de 2026

Full Parroquial 12 d’abril de 2026

BISBAT DE GIRONA

Suplement full 12 d’abril 2026

Imprès.SHALOM/Girona, 9 d’abril de 2026