Suplement full 19 d’abril 2026

Suplement full 19 d'abril 2026

Avui, DIUMENGE III DE PASQUA

PREGUEM . . .

  • EN LES MISSES D’AQUEST MES PREGAREM:

Dissabte 4 d’abril : Maruja Sánchez.
Dissabte 11 d’abril: Antònia Morell i Joan Gómez.
Dissabte 18 d’abril: Josep Planas (Aniversari).
Dissabte 25 d’abril: Família Vita-Vilaplana i Mn. Frederic.

  • Temps de pasqua temps de celebracions

COMUNIONS:
El diumenge 26 d’abril a les 12 del matí tindrem la celebració de les comunions a la parròquia de Palau-sacosta
El divendres dia 1 de maig, a 2/4 de 12 i a l’1 del migdia seran les comunions a la parròquia de sant Josep.
El dissabte 16 de maig, a les 12 del matí seran les comunions a Vila-roja.
El diumenge 24 de maig, a les 12 del matí seran les comunions a la parròquia de santa Margarita de Quart.

UNCIÓ DELS MALALTS

El dissabte dia 9 de maig, dins la missa de les 7 de la tarda, a la parròquia de sant Josep, hi haurà la unció del malalts.

CONFIRMACIÓ

El dissabte 16 de maig, dins la missa de les 7 de la tarda a la parròquia de sant Josep, un grup de nois i noies rebran el sagrament de la confirmació, amb el nostre bisbe fra Octavi.



M’aclame a tu, mare de terra sola.
Arrape els genolls amb ungles brutes.
Invoque un nom o secreta consigna,
mare de pols, segrestada esperança
Mentre el gran foc o la ferocitat
segueix camins, segueix foscos camins,
m’agafe a tu, os que més estimava
i cante el jorn del matí il·luminat.
El clar camí, el pregon idioma,
un alfabet fosforescent de pedres,
un alfabet sempre amb la clau al pany,
El net destí, la sendera de llum,
sempre a la nit, il·luminant, enterc,
un bell futur; una augusta contrada!
Vicent Andrés Estellés


  • Queda’t amb nosaltres…

En els moments de dubte i de foscor, quan el camí sembla incert i el cor es carrega de preocupacions per tantes coses de la vida; és llavors quan més necessitem sentir la presència de Jesús a prop nostre. Sovint busquem respostes lluny, però Ell es fa present en la senzillesa del dia a dia, en una paraula amable, en un gest d’amor, en el silenci que ens convida a escoltar.

Com els deixebles en el camí d’Emmaús, avui també nosaltres, sense adonar-nos-en, caminem al seu costat. I quan finalment reconeixem la seva llum, la seva presència silenciosa, callada i acompanyant; el nostre cor s’omple d’esperança i de pau. És aleshores quan, des del més profund del nostre ésser, neix una pregària sincera: “queda’t amb nosaltres”. No només en els moments bons, sinó també en les dificultats, en les caigudes i en els instants en què la fe es fa més feble, difícil i tènue.

Ens cal Demanar-li que es quedi, que ens guiï i que ens il·lumini el nostre camí. Que la seva paraula ens doni força per continuar i que el seu amor ens transformi cada dia en persones homes. Perquè amb Ell, fins i tot les nits més fosques esdevenen plenes de llum, i el camí, per difícil que sigui, sempre té un sentit. “Jesús, queda’t amb nosaltres, acompanya’ns i no ens deixis mai sols.” És el nostre prec avui.

I en aquesta confiança, aprenem a abandonar les nostres pors i a viure amb una fe més profunda. No es tracta només de demanar, sinó també d’escoltar, d’obrir el cor perquè la seva veu suau ens parli enmig del soroll del món.

Quan li diem “queda’t amb nosaltres”, li estem oferint la nostra vida, amb les seves llums i ombres, perquè Ell la transformi. A poc a poc, descobrim que la seva presència no depèn de grans signes, sinó de la fidelitat quotidiana. I així, la fe deixa de ser només paraula i esdevé camí, compromís i esperança.

I fins i tot en els dies en què tot sembla en silenci, quan la pregària costa i les paraules no surten, la seva presència continua fidel. Jesús no marxa quan nosaltres dubtem; al contrari, és aleshores quan més a prop es fa, esperant pacientment que tornem a mirar-lo amb confiança. “Queda’t amb nosaltres” esdevé, així, no només una súplica, sinó un acte de fe, una manera de dir-li: confiem en Tu, encara que no ho entenguem tot.

En el camí de la vida, hi ha moments d’alegria i de plenitud, però també hi ha creus que pesen i proves que ens fan vacil·lar. És en aquestes situacions que la seva llum es fa més necessària. Ell no promet un camí fàcil, però sí un camí compartit. I quan caminem amb Ell, fins i tot el dolor pot transformar-se en esperança, i la dificultat en oportunitat de créixer en amor.

A més, la seva presència ens convida a ser també refugi per als altres. Si Jesús es queda amb nosaltres, nosaltres també podem “quedar-nos” amb aquells que pateixen, escoltar, acompanyar i estimar sense condicions. Així, la seva llum no només ens il·lumina, sinó que es reflecteix en nosaltres i arriba a tots els qui ens envolten.

Mn. Jordi Reixach i Masachs
Girona, 19 d’abril de 2026

Full Parroquial 19 d’abril de 2026

BISBAT DE GIRONA

Suplement full 19 d’abril 2026

Imprès.SHALOM/Girona, 15 d’abril de 2026